red de kikker 02-09-2015 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van eva onnink - WaarBenJij.nu red de kikker 02-09-2015 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van eva onnink - WaarBenJij.nu

red de kikker 02-09-2015

Blijf op de hoogte en volg eva

02 September 2015 | Kenia, Kisumu

S'ochtends weer een mislukte poging gedaan om te pinnen. En daarna wat booschappen gedaan. Waaronder de natuurlijk samosas om alvast te eten. Terug gekomen bij ons huisje even een boterham gesmeerd. En toen kwam ik erachter dat ik de papieren van school die ik echt niet mocht vergeten lekker thuis had gelaten. Voor de mensen die me een beetje kennen zal dit geen enorme verrassing zijn. Maar fenna had gelukkig ook al onze papieren dus ook dat kwam weer helemaal goed. Daarna zijn we met onze boterhammen in de tuc tuc naar onze stage plekken in kisumu geweest. Hier gaan we pas over 5 weken stage lopen want morgen gaan we naar Rangala om daar eerst 5 weken stage te lopen.

Als eerst zijn we naar de stage plek van Mariska en Loraine geweest: Mama Ngina. Een opvangcentrum voor kinderen zonder onderdak. Ze vangen kinderen op die ze op straat vinden zonder huis of ouders. Ze gaan dan zo snel mogelijk opzoek naar andere familie leden of onderdak, maar ondertussen mogen ze bij Mama Ngina blijven en krijgen ze onderdak, eten en onderwijs. We kregen een rondleiding en het zag er eigenlijk allemaal wel redelijk goed uit. Natuurlijk niet te vergelijken met Nederland maar voor hier was het heel schoon en mooi. Daarna gingen we naar mijn stage plek: Joyland. Een school voor kinderen met een beperking en kinderen zonder beperking. De vrouw die daar werkte zei dat het mooi was om te zien hoe ze zich gewoon mengen en voor elkaar zorgen maar vooral ook vriendin worden ondanks de beperkingen die ze wel of niet hebben. Helaas waren er geen kinderen want de leraren waren in staking. Maar we waren er dus redelijk snel weer weg want er was dus niet veel te zien. Het is dus nu even hopen dat de staking over is als ik daar ga stage lopen over 5 weken.

We zijn daarna weer in de tuc tuc gestapt.
Al snel waren we terug bij ons huisje om even uit te rusten. We hebben even gezwommen, gedouched en een plan gemaakt voor de avond. We wilde toch een keer naar duncan hill zijn geweest dus we besloten daar wat te gaan eten maar dit keer een stuk vroeger zodat het niet gevaarlijk was. Dus belde we sammy de tuc tuc chauffeur om ons erheen te brengen. Daar hebben we lekker gegeten en alle dingen die we vandaag hebben gezien en gehoord even nabesproken. Later sloot Fenna zich nog bij ons aan.

Na het eten werden we weer bij ons huisje afgezet. Het was nog redelijk vroeg dus ben ik mijn reisverslagen gaan bijwerken. Toen ontdekte we dat we wederom een paar huisdieren erbij hadden. En dit keer geen salamanders maar kikkers. Inplaats van weer de guard te bellen besloot ik maar de kikker redder uit te gaan hangen. Dus heb ik een kwartier lang met een pan achter twee kikkers aan gezeten. Maar hiermee waren wel de kikkers en de nachtrust van Mariska en Loraine gered. Nu weer lekker slapen want morgen gaan we naar rangala en daar leren we het iets minder luxe Afrika kennen......

Leuke weetjes:
-Jambo is Halo
- 116 shillings is ongeveer 1 euro
- Samosa's zijn driehoekjes van bladerdeeg met vulling. De smaak is een beetje moeilijk want ze zijn overal weer anders.
- tuc tuc is een soort autotje maar dan anders (fotos komen nog)
- De bekendste stam in Kisumu is de Luo stam.

  • 02 September 2015 - 21:40

    Henkjan:

    He Eef, leuk om te lezen! X, Henkjan

  • 02 September 2015 - 22:28

    Carol:

    Red de KIKKER ?!! Eef.....het was PAK DE PUIT ! Je lijkt wel een peej...haha.... Geniet van de indrukken !

  • 03 September 2015 - 11:44

    Arie Onnink:

    Hai die eef, dierenvriend!!
    Leuk om te lezen. Is (niet) pinnen een probleem?
    Volgens mij zijn de bladerdeeggevallen altijd zwaar over de Afrikaanse datum!

    We horen weer gauw van je.

    xxx je vadertje en moedertje

  • 03 September 2015 - 11:54

    Arie Onnink:

    O ja, volgens mij is het je tweede reis (want India)
    Kan je er weer lekker een ander vlaggetje bijdoen!

    PS. het is wel leuk zulke lange stories te lezen.

  • 07 September 2015 - 21:25

    Nina LANGENBERG:

    Hoi Eva

    Heb van Annette je waar ben jij .nu gekregen. Nu kan ik ook jouw verhalen lezen.
    je hebt er al veel verslagen opgezet zeg, hartstikke leuk.
    Je betn volgens mij de enige dierenheld, las ook al van de spinnen en de salamanders.
    ben benieuwd naar jullie verhalen over Rangala
    Tot het volgende verhaal
    Nina

  • 08 September 2015 - 10:59

    Kirsten:

    Eeefjee,
    Wat leuk om te lezen allemaal!
    En nee het is geen verrassing dat jij die papieren bent vergeten haha.
    Wat ben je toch weer een goeie vriendin om die kikker weg te halen!
    Ik mis je moppie!
    Heeel veel plezier en zorg goed voor jezelf!
    Liefs Kirsten xxxx

  • 09 September 2015 - 12:55

    Guus:

    Ha Peef!

    Die papieren waren te verwachten. Had pap geen zes kopieën in je tas, onderbroeken en tandpasta tube gedaan? Dat pinnen komt ook wel goed, je hebt je pinpas tenminste nog. Dat is al heel wat!
    Enfin, leuk om te lezen dat alles z'n gangetje gaat. Die samosa's komen me bekend voor.
    Zijn toch eigenlijk loempia's in driehoek vorm?
    Wacht met smacht op een verhaal over je eerste echte werkdagen, daar op Joyland.

    Baie geluk!

    Guus
    Broerlief

  • 09 September 2015 - 21:10

    Josien:

    Hoi Eva,

    Wat leuk om jouw verslagen te lezen en zo ontzettend herkenbaar! Logeer je in Kisumu in Pand'as paradise? Zo klinkt het wel en ik zie het weer helemaal voor me! Geniet ervan, want het is een heel bijzonder land! Doede goretjes aan Sammy van onze Joppe, dat si zijngrote vriend, ze ztenaltijd samen te zingen in de tuctuc. Hartelijke groetjes Josien (moeder van Nina)

  • 17 September 2015 - 13:56

    Nanny Denissen:

    Hoi Eef,

    Wat leuk om je reisverslag te lezen en wat schrijf je leuk.
    Ben al benieuwd naar het volgende verslag
    Waarschijnlijk ben ik de eerste die je gaat feliciteren, omdat je morgen pas jarig bent!
    Dus voor het geval ik er morgen niet aan denk; GEFELICIAPPELRAART!
    Ik wens je een leuke en gezellige dag samen met je reisgenootjes.
    Lieve groetjes Nanny XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

eva

Actief sinds 17 Juli 2015
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 7872

Voorgaande reizen:

23 Juli 2018 - 13 Augustus 2018

Backpacken in Indonesië

30 Augustus 2015 - 27 November 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: