vijfde (laatste) stage week in Rangala - Reisverslag uit Rangala, Kenia van eva onnink - WaarBenJij.nu vijfde (laatste) stage week in Rangala - Reisverslag uit Rangala, Kenia van eva onnink - WaarBenJij.nu

vijfde (laatste) stage week in Rangala

Door: EvaOnnink

Blijf op de hoogte en volg eva

05 Oktober 2015 | Kenia, Rangala

Dit is mijn laatste weekje in Rangala. Maandag zijn we nog even in onze pauze langs geweest bij de Rangala girls school. een middelbare school waar de meisjes ook gelijk wonen. Daar kregen we een rondleiding op de school van een van de leraren. Hij vertelde dat er ongeveer 2000 meisjes op deze school zitten. Tijdens een les zitten er zo ongeveer 80 kinderen in de klas. Hier hoeven de leerlingen alleen niet van lokaal naar lokaalte lopen, maar de leerlingen blijven heel de dag in het zelfde lokaal en krijgen voor elke les een nieuwe leraar voor zich. Na de rondleiding moesten we nog even de directeur ontmoeten die enorm blij was dat we langskwamen en ons uitnodigden om zeker nog een ker langs te komen.

Dinsdag stond ik weer heel de dag op het babyhome. En woensdag gingen we alvast afscheid nemen op school. we hadden besloten om de kindjes te gaan sminken. We begonnen om 9 uur bij de jongste kinderen. We waren er Toch iets langer mee bezig dan we dachten, maar na anderhalf uur hadden we alle kinderen van de jongste groep gedaan en liepen er al aardig wat prinsessen, piraten, haaien en vleermuizen rond.
Na een kleine pauze naar de middelste groep (middle class). Ze wouden ineens allemaal een vlinder dus heb ik tig vlinders gesminkt. Nadat we alle kinderen van de middle class hadden gedaan ook gelijk maar een paar van de final class gedaan en toen zijn we even om pauze gegaan om te lunchen. En Daarna weer terug voor de laatste kinderen. Het was inmiddels wel een enorme chaos geworden maar dat zijn we ondertussen wel gewend. Om 3 uur waren we klaar, en hadden alle kinderen een gesminkt gezichtje. Loraine en ik zijn toen nog even boodschappen gaan doen in Ugunja. We zijn met de matatu (een klein volgepropt busje) geweest want de auto die we hadden gebeld kon niet komen.

En toen was het donderdag. Mijn laatste dag stage. Met dat in mijn achterhoofd toch meer een beetje extra genoten van de lieve kinderen op het babyhome. Ik stond heel de dag met Mariska op het babyhome dus besloten we met de kinderen buiten tegaan zitten. Daar hebben we wat foto's met ze gemaakt en lekker met ze gespeeld in het zonnetje. Aan het einde van de dag moest ik toch echt afscheid van van de kinderen gaan nemen op het babyhome. Nog even allemaal een hele dikke knuffel gegeven! Wat ga ik ze missen!! Terug in het huisje mijn koffer gaan inpakken voor de volgende dag en daarna optijd gaan slapen.

Vrijdag waren we al vroeg op en hadden we ons eindgesprek met de non. Dat gesprek duurde zo ongeveer 3 uur om dat ze af en toe een beetje afweek van het gesprek. Maar om half 1 waren we dan eindelijk klaar en konden we onze koffers in de auto zetten. Daarna stiekem nog even mijn kinderen van het babyhome een knuffel gaan geven en toen nog even geluncht met de non. Toen was het tijd om te gaan vertrekken. Heel raar om het huis en de stage plek achter je te laten waar je 5 hele weken hebt gezeten. ik ga het heel erg missen maar ben ook heel benieuwd naar mijn nieuwe stage plek. Maar nu eerst een weekje vakantie!!!!!!

  • 10 Oktober 2015 - 15:39

    Ineke Van De Walle:

    Eva een fijne vakantie en veel succes op je volgende stage plek je schrijftt teen leuk reis verslag h.g.





  • 10 Oktober 2015 - 15:46

    Ronald Ann En Kit:

    Hoi Eef,

    Leuk hoor om alles te lezen, en de foto's te zien natuurlijk
    Lekker vakantie nu! Maak mooie foto's

    XXX van ons

  • 10 Oktober 2015 - 16:19

    Demi Sitters:

    Hee eeef,

    Ik geniet er elke keer weer van om je verhalen te lezen. Ze stimuleren mij ook steeds weer om toch op buitenlandse stage te gaan. Ik wens je daar nog heel veel plezier toe! geniet ervan!

    Dikke KUS en KNUFFEL Demi

    Ps. Neem er een voor me mee he!

  • 12 Oktober 2015 - 09:19

    Nina LANGENBERG:

    Hoi Eva

    wat gaat de tijd toch snel, alweer klaar met je stage in Rangala. Wat zal het moeilijk zijn afscheid te nemen. Ik vind het al moeilijk na 3 dagen.
    Jullie hebben het geweldig goed gedaan, erg fijn hoor!!
    En nu in Kisumu. Ook daar zullen jullie het naar je zin hebben hoor.
    Nog een fijne tijd. Geniet van elke dag. De tijd is zo voorbij.

    Nina

  • 12 Oktober 2015 - 21:19

    Arie:

    Jij, wij vroegen ons toch af hoe je een piraat schmink, ooglapjes en stoppelbaarden in het wit?
    Misschien moet ik ook eens drie uur (!?) met jullie non gaan praten.
    Tot gauw skypes, schat. En neem voor mij maar z'n waterbuffel mee van safari.

  • 14 Oktober 2015 - 17:31

    Guus:

    Ha Peef,

    De tijd vliegt daar voorbij! Goed om te horen dat alles daar vlekkeloos verloopt.
    Ik speelde met dezelfde gedachte als pap hierboven al aanstipte maar laat ik hier geen flauwe grappen over maken. Daar moeten toch wel wat mooie plaatjes van geschoten zijn. Verrijk ons met foto's! Veel plezier nog

    Kun je nog wat samosa's deze kant opsturen? Ik ben er alweer doorheen..

    Neem voor pap maar een kafferbuffel mee want voor een waterbuffel moet je naar Azië (Je moet het 'm maar vergeven, is nog nooit in Afrika geweest)

    Aju!

  • 18 Oktober 2015 - 18:20

    Marianne:

    Hoi Eefje,

    Kreeg tranen in mijn ogen van je verslag. Kan me goed voorstellen dat afscheid nemen vreselijk
    is. Veel succes in Kisumu. Leuke foto,s hoor Eefje.
    Neem maar een kindje mee hoor, gezellig,

    Kus xxx

    Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

eva

Actief sinds 17 Juli 2015
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 7863

Voorgaande reizen:

23 Juli 2018 - 13 Augustus 2018

Backpacken in Indonesië

30 Augustus 2015 - 27 November 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: