my birthday in Kenia - Reisverslag uit Rangala, Kenia van eva onnink - WaarBenJij.nu my birthday in Kenia - Reisverslag uit Rangala, Kenia van eva onnink - WaarBenJij.nu

my birthday in Kenia

Door: Eva Onnink

Blijf op de hoogte en volg eva

20 September 2015 | Kenia, Rangala

14t/m 17 September.

Dit was alweer mijn tweede stage week in Rangala. Ik heb van maandag tot woensdag weer stage gelopen bij het babyhome. Maandag moest ik nog even met een kind naar de dokter. Het was wel heel zielig want ze was heel zwakjes, dus in de wachtkamer heeft ze de hele tijd op mijn schoot tegen me aangelegen. Donderdagochtend heb ik weer stage gelopen op school en smiddags gezellig met Mariska op het babyhome gestaan.

18 September!!!!

Jaja vandaag werd ik dan toch eindelijk 18!!! Mariska was opgebleven tot 12 uur om het nog even met mij te vieren. Dus daar stond ik dan om 12 uur snachts, versierd met slingers en met een door Mariska zelf gemaakte feestmuts op tafel (nee ik had nog geen alcohol op). Na een paar felicitaties van de opblijvers uit Nederland lekker naar bed gegaan.

Toen ik wakker werd was heel het huis versierd met slingers en balonnen. Loraine en Mariska waren namenlijk midden in de nacht uit bed gekomen om alles te versieren!:) Na een verjaardags ontbijt met pannekoeken, zijn we onze spullen gaan pakken voor ons lange weekend in Kisumu. We hadden vrij gekregen van stage dus om ongeveer 1 uur vertrokken we naar Kisumu. In de bus werd mijn internet steeds beter en kreeg ik alle lieve felicitaties uit Nederland binnen. Om ongeveer 3 uur kwamen we aan en gingen we naar ons huisje. Ook die was helemaal versierd met balonnen en mijn afrikaanse moeder had een briefje achter gelaten om me te feliciteren. En ze hadden zelfs taart voor me gehaald!

Na even geskyped te hebben met iedereen konden we ons klaar gaan maken voor ons avondje uit in Kisumu. En aangezien ze in Afrika overal erg lang de tijd voor nemen, besloten we ons klaar te maken op de afrikaanse manier. Dus na ongeveer 2 uur waren we eindelijk klaar om te gaan.

Eerst zijn we uit eten geweest. Ik mocht kiezen waar we gingen eten. En al vind ik het afrikaanse eten heel lekker, had ik toch wel erg behoefte aan eindelijk weer frietjes en pizza! En natuurlijk genoten van mijn eerste legale wijntje!! Na het eten konden we eindelijk het uitgaansleven in Afrika uittesten. We gingen op aanraden van de coach naar een club op het dak van een hotel. De sfeer was heel goed, alleen een beetje jammer dat alle vrouwen hier zo bizar goed kunnen dansen want ik voelde me echt een stijve hark naast ze. Om 1 uur was het voor ons tijd om weer terug te gaan en lag ik na deze super leuke dag weer in mijn bedje.

  • 20 September 2015 - 15:48

    Annemiek Dirven:

    Hee Eva!

    Leuk om je verhalen te lezen. Je verjaardag vieren in Afrika is toch best wel leuk en bijzonder, ik vond het de 2 keren dat ik het mocht vieren heel leuk!
    Ik hoop dat alles goed gaat en dat je lekker aan het geniet bent van alles om je heen!!
    Ik heb geleerd: slomotion is better then no motion. Aan het tempo zal je moeten blijven wennen.

    Pas goed opjezelf en geniet van elke seconde, je mist hier thuis niks!

    Een dikke kus en knuffel,

    Annemiek

  • 20 September 2015 - 16:57

    Robin Marijnissen:

    Hee Eef,

    Super leuke verjaardag gehad dus zo te lezen en lekker verwend!
    Nog heel veel plezier en een dikke kus vanuit Nederland!

    kusjes Robin

  • 21 September 2015 - 10:39

    Iris Van Herpt:

    Gefeliciteerd met je 18e verjaardag!!!!
    Zo te lezen heb je al veel gezien en geleerd.
    Blijf genieten!

    Gr Iris van Herpt

  • 21 September 2015 - 11:13

    Nina Langenberg:

    Hoi Eva

    had je via de mail al gefeliciteerd maar ook nu via weblog: van harte gefeliciteerd!!
    fijn weer verhalen van je te lezen.
    ook leuk om te lezen hoe je verjaardag was.
    geniet nog van de weekjes in Rangala

  • 21 September 2015 - 11:51

    Annette:

    Hoi Eva,
    Zo ook nog een keer proficiat. Moet je eens kijken straks als je terug komt hoe goed jij ook kan dansen. Geniet met volle teugen. Ik ben wel benieuwd of het mannetje dat je mee naar de dokter nam nu weer wat is opgeknapt?
    Lijkt me fijn om hem hierbij toch te kunnen ondersteunen.
    Tot gauw. groetjes Annette

  • 27 September 2015 - 15:25

    Henkjan:

    Jaaa, ik ga je gewoon nog een keer feliciteren, gewoon omdat het kan: HOERAAAA voor Evie!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

eva

Actief sinds 17 Juli 2015
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 7866

Voorgaande reizen:

23 Juli 2018 - 13 Augustus 2018

Backpacken in Indonesië

30 Augustus 2015 - 27 November 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: