De reis 30-08-2015/31-08-2015 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van eva onnink - WaarBenJij.nu De reis 30-08-2015/31-08-2015 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van eva onnink - WaarBenJij.nu

De reis 30-08-2015/31-08-2015

Blijf op de hoogte en volg eva

01 Januari 1970 | Kenia, Kisumu

Na een lang afscheid met veel tranen, lopen we door de duane en kan onze reis eindelijk beginnen. Ik heb hier zo lang naar uitgekeken en dan is het toch raar dat het eindelijk zover is. We hoeven gelukkig niet lang te wachten voordat we het vliegtuig in mogen. De vlucht duurt ongeveer 6 uur en dan komen we aan in Dubai. Gelukkig hoeven we onze koffers niet te pakken want die gaan gelijk door naar de vlucht naar kisumu. Bij onze vliegtickets zat ook een bon voor gratis eten dus die zijn we toen maar gelijk gaan inwisselen bij de mac. We kwamen er daar alleen wel achter dat je van die bon alleen een big mac menu kon halen. Dus daar zaten we dan, om half 7 s'ochtends (half 5 in Nederland) aan de big mac. Ook in Dubai hoeven we gelukkig niet lang te wachten en konden we ook daar het vliegtuig in. Die vlucht duurde ongeveer 3 uur dus gelukkig een stuk korter. Aangekomen in Nairobi moesten we met onze koffers (die nogal wel eens van de kar afvielen) over straat naar onze gate. Hier moesten we wel onze koffers ophalen en opnieuw door de duane. Toen we de koffers hadden afgegeven was het weer wachten tot we het vliegtuig in mochten. Maar omdat we niet echt scherp meer waren en niet echt aan het opletten waren hadden we die bijna gemist. Gelukkig toch nog net gered en toen zaten we in onze laatste en kortste vlucht (een uur) naar Kisumu. Ik was inmiddels helemaal kapot dus heb niet veel meegekregen van de vlucht, totdat ie ineens heel erg ging schudden omdat het slecht weer was. Maar gelukkig vond ik dat totaal niet eng dus dat scheelde weer *kuch*. Gelukkig ook deze vlucht overleefd en konden we (doodmoe) onze koffers gaan zoeken. Toen we die gelukkig hadden gevonden gingen we naar buiten en daar stond een vrouw breed glimlachend ons op te wachten. Ze gaf ons 3 kussen en een hele dikke knuffel. Ze was heel blij dat we er waren en bracht ons gelijk naar het busje daar ons naar het huisje zou brengen. Maar eerst zijn we onderweg nog gestopt bij een van de vriendinnen van Fenna die een eigen restaurant was begonnen in Kisumu. Ze was verliefd geworden op een Keniaan en toen verhuisd naar Kenia en heeft een eigen restaurant geopend. Na heel lang wachten op ons eten ( toch best wennen dat afrikaanse tempo) gingen we weer het busje in met ons eten in een tasje. En toen kwamen we eindelijk aan bij ons huisje. Super moe en met veel honger, dus begonnen we aan ons eten (kipwraps). Ondertussen kwamen we erachter dat er alleen in de gang wifi hadden, dus zijn we met zn 3e in de gang gaan zitten met ons eten. Nog even de achterblijvers in Nederland gerust stellen via de app. En ja na het eten konden we EINDELIJK slapen!!

• 02 September 2015 - 20:04

Kari:

Hallo Eva,

Als ik het zo lees, kan ik het me voorstellen dat je na zo'n lange reis graag naar je bed ging.
    Je hebt in ieder geval wel goed ontbeten in Dubai :-)

Groetjes,

Kari

• 02 September 2015 - 22:13

Carola:

Pfffff...wat een begin van een avontuur ! Wat zulln jullie lekker geslapen hebben..

• 03 September 2015 - 20:15

Luka Meijer:

wat leuk om te lezen!!!
    het lijkt me echt super leuk om in Kenia te zijn:-)