mijn aller aller aller laatste verslag....... - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van eva onnink - WaarBenJij.nu mijn aller aller aller laatste verslag....... - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van eva onnink - WaarBenJij.nu

mijn aller aller aller laatste verslag.......

Door: Eva onnink

Blijf op de hoogte en volg eva

26 November 2015 | Kenia, Kisumu

Dit is het dan! Mijn allerlaatste verslag vanuit Kenia. Met mijn laatste weekend en mijn laatste paar daagjes hier.

21-11-2015 (zaterdag)
Vandaag zijn we al aardig vroeg vertrokken van huis met de tuk tuk. Zo ongeveer kwart over 7 reden we naar nandi rock. We gaan vandaag namenlijk een berg beklimmen! Het begin van de toch was aardig zwaar. Loraine is toen ook achtergebleven met een van de twee gidsen. Wij bleven over met de gids die geen engels kon haha. Maar ik ben blij dat ik heb doorgezet, want het uitzicht was daarna echt super mooi. De toch van 1 uur duurde alleen wel ongeveer 3 tot 4 uur. En daar hadden we niet helemaal rekening mee gehouden. Dus zaten we na een tijdje wel zonder water en hadden we ook bijna geen eten bij. Onderweg werden we ook bijna omver gelopen door ezels en was de gids af en toe kwijt. Maar had de toch echt niet willen missen! Thuis aangekomen waren we wel helemaal kapot. Dus zijn we gaan koken en toen lekker gaan slapen.

22-11-2015 (zondag)
Vandaag nog een keertje naar de masai markt geweest, en nog even genoten van het zonnetje en het zwembad nu het nog kan!

23-11-2015 (maandag)
We mochten vandaag een dagje meelopen met saskia en vivian. Zij lopen stage op pandi piri. Dit is een project voor straatkinderen. S'ochtend mochten we met saskia meekijken op de afdeling health care. Op deze afdeling was een dokter, een apotheek en een consultatie bureau. Dit was niet alleen voor de straatkinderen maar ook voor andere mensen die zorg nodig hebben. S'middags mochten we meelopen met vivian. Zei stond op de afdeling children service. Dit gedeelte was wel helemaal voor de straatkinderen. Wat deze afdelimg doet is het van straat halen van kinderen. Ze proberen dan de ouders of andere familie leden te vinden en ze daar naar terug te brengen. Maar in de tussentijd mogen ze op pandi piri blijven en krijgen ze hier onderdak en onderwijs. Super goed vivian en saskia doen, en zeker de afdeling children service heeft mij erg aangesproken. S'avonds zijn we nog uiteten geweest met helma de man van han-kees die al eerder naar kenia was gekomen (ze zijn samen coach geweest voor kellebeek)

24-11-2015 (dinsdag)
Vandaag mochten we mee met een van de projecten van Helma. Het project gaat vooral om de vrouwen van het dorpje. Helma helpt ze zodat ze hun eigen geld kunnen verdienen. En het gaat super goed! De vrouwen hebben al een eigen waterleiding gegraven en tuinen aangelegd. Mariska en loraine hadden nog wat sponsor geld dus hebben ze zeepjes gekocht die de vrouwen weer kunnen verkopen. Daarna hebben de kinderen nog voor ons gedanst en helma dansten natuurlijk vrolijk mee. Daarna zijn we naar ons huisje gegaan en hebben we al onze spullen alvast een beetje uitgezocht want het vertrek komt wel heel erg dichtbij nu! Na het eten en inpakken zijn we nog even uit geweest. Alleen bleek het een karaoke avond te zijn, en stond er ool voetbal op dus hoorde je door het zingen heen af en toe gejuich en geschreeuw. Een bijzonder avondje dus maar we hebben erg gelachen.

25-11-2015 (woensdag)
Vandaag konden we eigenlijk uitslapen, maar hier is dat zo ongeveer onmogelijk. Ik en mariska zijn toen nog de laatste dingetjes gaan ophalen bij de masai markt en loraine moest nog jurken ophalem bij de kleermaakster. Daarna gingen we eindelijk samosa's leren maken! Dat stond namenlijk al een week op de planning. De man had alle ingredienten al gekocht dus konden we gelijk gaan koken. We hebben alles opgeschreven en foto's gemaakt. Hopenlijk kan ik ze thuis namaken want dan hoef ik ze in Nederland niet
te missen! Daarna zijn we lekker uiteten geweest met zn drieën. Wel voor de laatste keer en dat is toch wel heel gek. Terug in het huisje besloten we dat we het goed moesten afsluiten dus sleepten we de matrassen naar de woonkamer en hebben we daar nog een gezellig filmavondje gehouden met zn drieën.

26-11-2015 (donderdag)
Het is vandaag donderdag. Oftewel mijn allerlaatse dagje in Kenia. Ik heb verschrikkelijk geslapen vanacht, dus heel uitgerust werd ik niet wakker..... Gelukkig hebben we gister al de koffer ingepakt, dus is het nu vooral afscheid nemen. Om 12 uur hadden we onze afscheid lunch met onze keniaanse mama en nu ben ik mijn verslag aan het typen. Mijn laatste verslag.... de koffer staat al helemaal klaar en over een paar uur vertrekken we. Wat ga ik hier alles missen zeg! Maar heb natuurlijk wel heel veel zin om iedereen in Nederland weer te zien.

Dankjewel voor alle lieve en leuke berichtjes en reacties op mijn verslagen de afgelopen drie maanden! En ik hoop dat jullie het leuk vonden om de verslagen te lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

eva

Actief sinds 17 Juli 2015
Verslag gelezen: 1438
Totaal aantal bezoekers 7851

Voorgaande reizen:

23 Juli 2018 - 13 Augustus 2018

Backpacken in Indonesië

30 Augustus 2015 - 27 November 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: