4e en 5e (laatste) stageweek - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van eva onnink - WaarBenJij.nu 4e en 5e (laatste) stageweek - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van eva onnink - WaarBenJij.nu

4e en 5e (laatste) stageweek

Blijf op de hoogte en volg eva

25 November 2015 | Kenia, Kisumu

9-11-2015 (maandag)
s'ochtends heb ik op lutheran geholpen met mandazi's maken. En smiddags gingen de kinderen op joyland zwemmen. Super leuk want sinds dat we hier zijn hebben ze het er al over hoe graag ze willen zwemmen. Ik heb dan ook nog nooit zoveel blije gezichtjes in een zwembad gezien.

10,11 en 12-11-2015 (di, wo & do)
dinsdag en woensdag stond ik op lutheran s'ochtends bij de special class en s'middags zijn we weer naar het speelveldje gegaan om daar met de kinderen te spelen. Donderdag stonden we op joyland in de peto class waar ze een examen hadden en smiddags met de kinderen gespeeld op lutheran.

13-11-2015 (vrijdag)
s'ochtends stonden we op joyland. Ze hebben alleen geen les meer omdat hun examens afgelopen zijn. Dus hebben we vooral gespeeld met de kinderen. S'middags zijn we op huisbezoek geweest bij een leerling van Lutheran. Heel bijzonder om dat een keer mee te maken. We hebben het huis gezien en de oma ontmoet bij wie ze nu woont. De lerares heeft met haar toen de vooruitgangen besproken en waar nog aan gewerkt moest worden.

14-11-2015 (zaterdag)
Vandaag weer naar de masai markt geweest en boodschappen gedaan. En s'avonds nog even uiteten geweest met de duitse stagaires van onze stage.

15-11-2015 (zondag)
Vandaag even een rustdagje aan het zwembad en ons opladen voor ons laatste stage weekje!

de laatste stage week

16-11-2015 (maandag)
Omdat de scholen bijna gaan sluiten en de kinderen dan ook naar huis gaan, word dat nu alvast voorbereid. Dus de leerkrachten zijn de lokalen aan het opruimen. En hebben wij vooral met de kinderen gespeeld. Het zijn er nu wel heel veel omdat alle kinderen nu vrij zijn.

17-11-2015 (dinsdag)
Lutheran gaat morgen sluiten dus vandaag was ons laatste stage dagje hier. Dus hadden we voor de lunch voor de kinderen bananen geregeld. We hadden namenlijk gehoord dat ze die heel lekker vonden maar bijna nooit kregen. We hebben ze het jammer genoeg niet zien eten want we moesten smiddags weer naar joyland.
Daar hadden we weer wat muziek op gezet en weer gedanst met de kinderen.

18-11-2015 (woensdag)
vandaag hadden we ons eindgesprek op joyland. Het gesprek stond gepland om 10 uur maar hadden we natuurlijk pas om 11. De directeur was gelukkig tevreden over ons en heeft dan ook alles afgetekend! Daarna zouden we de kindjes hier nog gaan sminken maar ze hadden jammer genoeg een afsluiting dus dat lukte niet meer.

19 & 20-11-2015 (donderdag en vrijdag)
Donderdag zijn we naar new life home geweest. Dat is een weeshuis, maar wel een heel modern weeshuis. Alles zag er heel mooi en nieuw uit. Heel gek want dat waren we inmiddels niet echt meer gewend. Vrijdag zijn ik en mariska (loraine moest vandaag nog stage lopen) naar de masai markt geweest.

• 25 November 2015 - 12:40

Carola:

Ooooo Eef....weer bijna naar huis. Lekker in je eigen bedje enzo. Het zal allemaal wel wennen worden maar ook zo weer gewend zijn. Wij kunnen niet wachten Geniet nog naar even en vergeet de warmte niet mee te nemen

Kzzzz Carol