derde stage week kisumu - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van eva onnink - WaarBenJij.nu derde stage week kisumu - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van eva onnink - WaarBenJij.nu

derde stage week kisumu

Door: Eva onnink

Blijf op de hoogte en volg eva

02 November 2015 | Kenia, Kisumu

2-11-2015 (maandag)
Ons eerste ochtendje op lutheran. Er waren hier al twee duitse stagaires dusdie hebben we geholpen met mandazi's ( soort oliebollen) maken met een paar kinderen. En smiddags weer naar het speelveldje in joyland.

3-11-2015 (dinsdag)
S'ochtends stond ik op lutheran in een klas voor autistische kinderen (special class). Het was echt super interresant want ik wist er van tevoren nog niet veel over. Maar het was ook wel heel grappig want ik heb geloof ik wel 10 keer achter kinderen moeten aan rennen die uit de klas naar buiten waren ontsnapt. S'middags zijn we gaan kijken naar onze jurken maar die waren nog niet af.

4-11-2015 ( woensdag)
Vandaag ben ik weer naar de special class gegaan. Vooral omdat ik meer wilde leren over deze kinderen. De leraar heeft mij heel veel verteld en laten zien. Ze hadden allemaal wel wat bijzonders. De een hield heel erg van voorwerpen rondraaien, dat deed hij dan ook heel de dag. Een ander werd helemaal rustig zodra je die muziek aanzette en het enige meisje rolde het liefst heel de dag met de bal. De rest van de ochtend ben ik bezig geweest met het contact maken met de kinderen omdat dat best lastig was. En met kinderen terug brengen naar de klas. Al had ik ze nu wel vaak al door voordat ze bij de deur waren! S' middags weer naar de jurk gaan kijken maar daar moesten nog wat dingen aan worden aangepast.

5-11-2015 ( donderdag)

Op lutheran waren er wat jonge mensen die langs een paar scholen voor gehandicapte kinderen gingen om spullen te doneren en om met de kinderen te dansen. Het was een soort klein feestje en het zag er heel leuk Uit. Alle kinderen vinden het namenlijk super leuk om te dansen, en waren dan ook heel de tijd aan het glunderen. S'middags zijn we naar de evenaar geweest met de andere duitse vrijwilligers.

6-11-2015 (vrijdag)
We stonden vandaag s'ochtends eigenlijk op joyland. Maar toen we aankwamen bleek dat er een prayday was. Wat erop neer komt dat ze heel de dag gaan bidden zodat de kinderen slagen voor hun examens. We hebben er heel even over nagedacht om mee te doen maar hebben toch maar besloten om aan onze verslagen te gaan werken. Smiddags hebben we nog even gespeeld met de kinderen op lutheran. En s'avonds hadden we een verjaardag van een van de duitse stagaires van onze stage.

7-11-2015 (zaterdag)
S'ochtends gingen we vroeg naar het hippo point. Een meer waar veel nijlpaarden zitten. Het was een heel mooi meer en heb veel mooie foto's kunnen maken. Verder hebben we een rustig dagje gehad.

8-11-2015
Vandaag met onze afrikaanse jurken die we gister hebben opgehaald, naar de kerk. Het duurde allemaal wel een beetje lang, maar de dansjes van de kinderen en de liedjes maakte veel goed. S'middags zijn we met onze keniaanse coach gaan lunchen.

• 19 November 2015 - 18:14

Arie Onnink:

Drie vragen, dat dan weer wel:
    Ga jij die recepten nog een beetje verzamelen, heb er nu nalijk al zin an? (hoe smaakt zo'n broodje Hippo eigenlijk?)
    Hoe lang hebben jullie eigenlijk nagedacht over de deelname aan de Pray-day, 1 dan wel 2 seconden?)
    Doe je je jurk aan als je naar huis (is een stenen woning hier in Hoeven) komt?