vierde stage week Rangala - Reisverslag uit Rangala, Kenia van eva onnink - WaarBenJij.nu vierde stage week Rangala - Reisverslag uit Rangala, Kenia van eva onnink - WaarBenJij.nu

vierde stage week Rangala

Door: Eva Onnink

Blijf op de hoogte en volg eva

28 September 2015 | Kenia, Rangala

Dit was mijn vierde stage week in Rangala. De week begon een beetje chaotisch want we hadden zondag de bus uit Kisumu naar rangala gemist. Dus moesten we maandagochtend met de bus terug naar Rangala. lekker vroeg om 7 uur! Iets telaat en ook aardig moe kwam ik aan op mijn stage. Gelukkig was het een rustig dagje op stage dus ik heb het weer overleefd! maandag t/m woensdag weer stage gelopen bij de kinderen op het babyhome en woensdag ochtend en donderdagochtend op school. Dit keer mocht ik een aanwijskaart maken op school voor de kinderen. Ik moest plaatsjes tekenen van vervoersmiddelen dus moest ik een auto, bus een trein en kameel (ja een kameel) tekenen. Of nouja iets wat er op leek. Vrijdagochtend gingen de kinderen leren tellen in het swahili, die kans heb ik natuurlijk aangepakt om het ook even te leren. Voor de mensen die toevallig willen kunnen tellen in het swahili, zal ik het er aan het einde van het verslag even bijzetten.

het weekend:
zaterdag:
Vandaag gaan we afrikaans leren koken bij onze afrikaanse moeder thuis. We mochten zelf kiezen wat we wilden maken, dus kozen wij voor Ugali. Ugali is iets typisch afrikaans en eten ze hier heelvaak. Het is een soort hele dikke pap. Zo dik dat je er in kan snijden.We hoefden van tevoren alleen wat maismeel te halen. Aangekomen bij het huis werden we weer verwelkomd met een dikke knuffel en kussen. Ook werden we even voorgesteld aan alle kinderen, en natuurlijk haar man. Daarna konden we aan de slag met de ugali. Daar waren we wel 10 hele minuten mee bezig want het bleek dat je gewoon maismeel bij kokend water moest gooien en dan even roeren. Het voordeel was dat we wel lekker snel aan tafel konden. Ze hadden van tevoren al sukuma wiki (soort spinazie) die je bij de ugali eet gemaakt. Dit moesten we natuurlijk wel met onze handen eten! Na het eten zijn we nog even langs de andere nederlandse studenten geweest die toevallig dit weekend in de buurt verbleven. Even wat bijgekletst over hun eerste weekje in Kenia en toen zijn we weer terug gegaan naar ons huisje in Rangala.
Zondag:
We hadden vandaag besloten om even een dagje naar het zwembad te gaan. Dus gingen we naar een hotel in Ugunja en daar mochten we voor 350 shiling zwemmen. Smiddags even wat gegeten daar en daarna weer verder met bij bruinen. Nouja bruin... ik was natuurlijk weer helemaal verbrand. Misschien de volgende keer toch maar niet een hele middag in de volle zon gaan liggen....

tellen tot 10 in swahili:
1. moja
2. mbili.
3. tatu
4. nne
5. tano
6. sita
7. saba.
8. nane
9. tisa
10. kumi

  • 12 Oktober 2015 - 21:13

    Arie:

    Hai Eef,

    Dat ik nog mag meemaken dat jij een broodje Ugali eet met wat losse rauwkost sukuma wiki.
    Thuis weer lekker courgettes, hmmm...........

  • 18 Oktober 2015 - 18:13

    Marianne:

    Hoi Eefje,

    Dat je maispap ook nog lekker vindt, is heel stoer Eva Maria.
    Ik probeer tellen ook te leren, kun je in je volgende verslag weer
    wat woordjes zetten,

    Kus mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

eva

Actief sinds 17 Juli 2015
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 7836

Voorgaande reizen:

23 Juli 2018 - 13 Augustus 2018

Backpacken in Indonesië

30 Augustus 2015 - 27 November 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: